Handelsbetingelser

Her finder du vores handelsbetingelser og vilkår for at købe hos Depresso Coffee. Betingelserne er senest opdateret 9. november 2020.

1. Generelle oplysninger:

Depresso Coffee ApS
Hørskætten 4A
2630 Taastrup
CVR: 41 83 23 63

Kontakt os på:
E-mail: hej@depresso.dk

2. Priser

Alle priser er i danske kroner (DKK) og inkl. moms og andre afgifter. Fragt- og leveringsomkostninger er ikke inkluderet i priserne på hjemmesiden.

Der tages forbehold for:

  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer og trykfejl

3. Ordrebekræftelse

Du modtager en ordrebekræftelse, når du har placeret en ordre. Du bedes kontrollere at den er i overensstemmelse med din bestilling.

Hvis du opdager en fejl, eller har ændringer til din ordre, bedes du kontakte os på hej@depresso.dk.

4. Levering

Pakker afsendes med GLS enten til pakkeshop eller med omdeling og leveres normalt inden for 1-2 arbejdsdage.

Der kan dog være længere leveringstid i forbindelse med tilbudskampagner, helligdage og lignende. I tilfælde af udsolgte varer vil leveringstiden være længere.

Leveringsprisen hos Depresso Coffee fremgår under bestillingen og på din ordrebekræftelse. Vi tilbyder gratis fragt til pakkeshop ved køb over 350 kr.

Varer kan desværre ikke afhentes på virksomhedens adresse. Depresso Coffee leverer kun varer på fastlandet, brofaste øer og Bornholm i Danmark.

5. Betaling

Hos Depresso Coffee tilbyder vi følgende betalingsmåder:

  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • MobilePay

Vores webshop er krypteret med SSL, som sikrer, at de informationer du indtaster kun kan ses af vores betalingsindløser.

Det samlede beløb hæves først, når varerne afsendes fra vores lager.

6. Fortrydelsesret

Ved at forbrugerkøb, hvor bestillingen er foretaget via telefon eller internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Du har altså 14 dage til at fortryde købet, fra den dag du modtager varerne. Det er dit ansvar, at varen kommer frem til Depresso Coffee i hel stand, og du betaler selv returomkostningerne.

Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, som forringer salgsværdien væsentligt. Hvis du fortryder dit køb, kan du enten nægte modtagelse af pakken eller sende varen retur med omdeling til:

Depresso Coffee
Hørskætten 4A
2630 Taastrup

Vi beder dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt på depresso.dk

Nægter du modtagelsen af pakken, eller lader være med at afhente den på posthuset/pakkeshoppen, vil du blive opkrævet forsendelsesudgiften for at PostNord/GLS returnerer pakken til os.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved hej@depresso.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til PostNord eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Depresso Coffee, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  • Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.

7. Reklamationsret

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Depresso Coffee, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Du er forpligtiget til at angive, og på forlangende, vise, hvordan fejlen eller manglen viser sig. Som udgangspunkt kan du kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter, du har fået varen leveret. Klageretten gælder for fabrikationsfejl, ikke slid som følge af brug af varen.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.

8. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Depresso Coffee inden for rimelig tid efter varens modtagelse.

Varen returneres i det tilfælde til nedenstående adresse på kundens regning:

Depresso Coffee
Hørskætten 4A
2630 Taastrup

Du bedes beskrive varens fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen samt oplyse ordrenummeret. Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav eller som sendes uden porto. Desuden henter vi ikke pakker, der blevet sendt “uden omdeling” med PostNord, til en GLS pakkeshop ell. lign.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.beta

9. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til Depresso Coffee, skal være forsvarligt indpakket. Hvis du har brudt produktemballagen, bedes du kontakte kundeservice på hej@depresso.dk.

Depresso Coffee anbefaler, at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Depresso Coffee. Yderligere har du mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.

10. Hvad gør vi med dine personlige oplysninger?

For at du kan indgå aftale med os på Depresso Coffee, accepterer du ligeledes vores Privatlivspolitik. Som registreret hos Depresso Coffee har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Depresso Coffee via e-mail på hej@depresso.dk.

11. Cookies

På depresso.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

12. Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på Depresso Coffee hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere depresso.dk.

13. Abonnementsvilkår

Aftalens indgåelse
Abonnementsbetingelserne gælder for alle typer af vores abonnementer. Ændringer i navn, adresse, e-mail eller betalingsoplysninger skal straks skriftligt meddeles til Depresso Coffee på hej@depresso.dk eller ændres via din konto på vores website. Du vil modtage en kvittering for din abonnementsaftale via e-mail.

Ændring af abonnementstype
Ændring i abonnementstype (hver/hver 2. måned) sker uden beregning. Ændringen træder i kraft ved eksisterende periodes udløb. Du skifter abonnementstype via din konto eller sender en e-mail til hej@depresso.dk.

Abonnementsperiode & Opsigelse
Aftalen er gældende fra den dag, hvor du indgår abonnementsaftalen, og fortsætter til du opsiger abonnementet, eller ved manglende betaling. Abonnementet kan opsiges efter 48 timer. Dog skal abonnementet opsiges inden vi har sendt den pågældende levering. Har du allerede modtaget leveringen, skal du gøre brug af fortrydelsesretten. Opsigelse skal ske via din egen konto side via vores website eller pr. e-mail på hej@depresso.dk.

Hvornår vil min abonnementsbetaling blive trukket?
Betaling for dit abonnement vil blive trukket, når Depresso Coffee har afsendt din ordre. Du vil i forbindelse med at pengene bliver trukket, modtage en mail med oplysninger om, hvilket beløb og hvad ordren indeholder. Beløbet, der bliver trukket, vil være det beløb, der matcher den abonnementsløsning du har bestilt. Pengene bliver trukket den dag, din ordre bliver afsendt jf. den dato, du har oprettet dit abonnement og det interval de har valgt. Din ordre vil altid blive sendt den først hverdag efter din bestilling. Dette vil også være gældende for deres fremtidige modtagelser af vores abonnementsløsninger.

Betaling
Betaling for levering trækkes på dit betalingskort samme dag som afsendelse finder sted. Pakker afsendes med GLS. Kvittering for hvert køb via betalingskort fremsendes pr. e-mail. Ellers kan du altid via din konto på Depresso Coffee opnå adgang til ordrehistorik, kvitteringer samt abonnementsinfo.

Hvis betaling ikke sker senest ved forfald, opkræves et gebyr for hver rykkerskrivelse på 10 % af regningens størrelse. Ved en for sen betaling forbeholder Depresso Coffee sig ret til at pålægge morarenter i henhold til renteloven §5, stk. 1. Modtages betaling for abonnement ikke, kan Depresso Coffee uden varsel ophæve abonnementsaftalen.

Ændring af betalingsoplysninger på dit abonnement
Såfremt du får nyt betalingskort eller du under andre omstændigheder ændrer betalingsoplysninger, er det vigtigt at du går ind på din profil og ændre dine oplysninger. Hvis du ikke ændrer dine oplysninger, vil Depresso Coffee ikke have mulighed for, at trække betaling for din ordre, og du vil dermed ikke modtage dine varer.

Ændringer af betingelserne for abonnementet

Ændringer af denne aftale som vil være til kundens fordel, herunder pris- og gebyrnedsættelse, kan af Depresso Coffee foretages uden forudgående varsel herom. Ændringer af denne aftale til ugunst for kunden, herunder pris- og gebyrstigninger, meddeles med et varsel på minimum 30 dage.

Du skal være fyldt 18 år for at oprette et abonnement hos Depresso Coffee. Er du under 18 skal Depresso Coffee have samtykke fra dine forældre.

Du anses for at have godkendt ændringerne, hvis du ikke har meddelt os andet inden den dato, hvor ændringerne træder i kraft. Gældende priser og abonnementsbetingelser er tilgængelig på depresso.dk.

Misligholdelse
Hvis du misligholder din abonnementsaftale eller abonnementsbetingelserne, er Depresso Coffee berettiget til at ophæve dit abonnement uden varsel.

Behandling af personlige oplysninger
For at administrere dit abonnement behandler Depresso Coffee en række oplysninger om dig, herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mail, og andre forhold af betydning for dit abonnement. Ved tegning af abonnement giver du samtykke til, at vi kan benytte oplysningerne til administration af dit abonnement samt til statistiske formål.

14. Elektronisk og telefonisk henvendelse

Som betingelse af oprettelsen af et medlemskab hos Depresso Coffee, giver du samtidig samtykke til at Depresso Coffee må kontakte dig med elektronisk post og kontakte dig via telefon. Du vil modtage elektroniske meddelelser i form af e-mails på din registrerede e-mailadresse og SMS-beskeder på det registrerede mobiltelefonnummer.

Depresso Coffee vil via elektronisk post kontakte dig med informationer om opdateringer, ændringer mv. vedrørende dit medlemskab hos Depresso Coffee. Du vil også kunne blive kontaktet via telefon på det registrerede mobiltelefonnummer med service/vejledning i hvordan du får mest ud af dit nuværende medlemskab. Du kan til enhver tid afmelde disse beskeder ved at besvare “AFMELD” i en af de mails, vi sender til dig.

15. Smagspakker

Vi tilbyder kun at du kan modtage én smagspakke pr. hustand af hver smagsvariant. Det er derfor ikke muligt at bestille flere smagspakker til samme hustand af variant.

16. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til: hej@depresso.dk.

Hvis det ikke lykkedes os, at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klager over almindelige varer skal du gå til Forbrugerklagenævnet eller oprette en sag ved den nye europæsiske forbrugerportal ODR.

Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf.: 41 71 50 00
kfst@kfst.dkwww.forbrug.dk

Online Dispute Resolution
http://ec.europa.eu/consumers/odr/